Forum www.slubf.fora.pl Strona Główna www.slubf.fora.pl
SLU
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Klan

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.slubf.fora.pl Strona Główna -> Poradnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
CristalPol
Administrator



Dołączył: 05 Mar 2008
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zawiercie

PostWysłany: Pon 0:05, 10 Mar 2008    Temat postu: Klan

Klany

Każdy z graczy staje przed znaczącym wyborem: grać solo, czy w klanie?

Rozważmy wszystkie za i przeciw:

Arrow Granie solo

Arrow Zalety:
- jesteś niezależny,
- nie musisz nikogo niańczyć,
- nie bawisz się w wojny,
- nie musisz wpłacać datków.

Arrow Wady:
- jesteś zdany sam na siebie,
- nie bawisz się w wojny (to jednocześnie wada i zaleta Very Happy).


Arrow Granie w klanie:

Arrow Zalety:
- w grupie siła,
- poznawanie nowych znajomych,
- militarne wsparcie ze strony klanowiczów,
- wojenki!

Arrow Wady:
- możesz trafić na dziwnych ludzi,
- może będziesz musiał obowiązkowo wpłacać datki na klan,
- Lider rządzi.



Jeśli zdecydowałeś się na zabawę z klanem masz dwie możliwości: możesz dołączyć do klanu lub założyć go samemu.



Arrow Dołączanie do klanu


Jeśli masz już na oku jakiś klan, to napisz do niego podanie. Albo zostaniesz przyjęty, albo będziesz musiał spróbować gdzie indziej.
Zakładanie własnego klanu


To już dłuższa zabawa Wink 1. Kliknij w zakładkę Klan i wybierz opcję Stwórz klan.
Arrow 2. Wpisz TAG i nazwę klanu (TAG - skrócona nazwa klanu). Po chwili przyjdzie do ciebie wiadomość, że klan został utworzony.
Arrow 3. Ponownie wejdź w zakładkę Klan. Jako Lider możesz:

* dodawać/zmieniać opis
* edytować logo klanu
* ustawić stronę domową
* zmienić TAG klanu lub jego nazwę
* wysłać masową wiadomość do członków klanu
* zarządzać klanem
* zobaczyć dotacje
* obejrzeć podania o przyjęcie do klanu
* wpłacić na klan dotację
* napisać wiadomość na klanowy chat
* rozwiązać klan


a) dodawanie opisu

Od czego by tutaj zacząć... Może najpierw was uprzedzę, że maksymalsa ilość znaków, które możesz w opisie umieścić to 2000.
Tak, to dość mało, więc zastanów się, zanim coś napiszesz.

Wyjaśnijmy, o co chodzi w tekście pod edytacją opisu:

Linki wewnątrz gry mogą być ustawione następująco:
Klan: !A:Tag klanu! / !N:Nazwa!
Gracz: !S:Nazwa!

Wpisanie w opisie !A:LEW!, spowoduje, że utworzymy link do klanu o TAG-u LEW.
Czyli analogicznie: !N:Jaskinia-Lwa! przeniesie nas do klanu o nazwie „Jaskinia-Lwa”.
!S:KrolLew! przenosi nas do profilu gracza KrolLew.

Nie zdziwcie się, jak po kliknięciu przycisku „zapisz” obok tagu klanu, nazwy klanu lub gracza pojawią się tajemnicze liczby zwane ID.

Po co one są?
Wytłumaczę to w formie przykładu: Umieściliśmy w opisie naszego klanu TAG „LEW”, ale Lider tamtego klanu rozmyślił się i zmienił ją na „JAS-LWA”. Dzięki ID nasz opis automatycznie zmieni TAG z „LEW” na „JAS-LWA”.


Dobra, ale te linki mają nudny czerwony kolor. Można to zmienić!
Wchodzisz na stronę Color Schemer'a i wybierasz jeden (pamiętaj, że różne przeglądarki mogą inaczej reagować na te same kolory).
Po wybraniu koloru, zapamiętujesz jego numer (ten obok #), wchodzisz ponownie w opis, gdzie masz wpisane !N:nazwa-klanu:ID!. W tym przypadku link jest nazwą klanu, więc kolorujemy nazwę klanu: !N:[fc]#nr czcionki[/fc]nazwa-klanu[/f]:ID!.

Dla przykładu pokolorujemy link do klanu Jaskinia-Lwa na zielono: !N:[fc]#00FF00[/fc]Jaskinia-Lwa:855[/f]!
Wynik kolorowania: Jaskinia-Lwa

Rozumieć można to tak, że najpierw za pomocą [fc][/fc] definiujemy kolor czcionki i rozpoczynamy kolorowanie tekstu, a za pomocą [/f] kończymy kolorowanie.

Bawiliśmy się kolorowaniem linków, to teraz przejdzmy do zabawy tekstem.

* pogrubienie: tekst - tekst
* kursywa (pochylenie): tekst - tekst
* kolor czcionki: [fc]#numer coloru[/fc]tekst[/f] - np. tekst (w przykładzie użyto #FF8000)
* typ czcionki: [ff]typ czcionki[/ff]tekst[/f] - np. tekst (w przykładzie użyto Arial)
o przykłady czcionek: Times New Roman (serif), Arial (sans-sefir), Trebuchet (fantasty), Courier New (mono).
* wielkość czcionki: [fs]wielkość czcionki[/fs]tekst[/f] - np. tekst (w przykładzie użyto 20px)

Zaawansowane formatowanie tekstu jest odrobinkę trudniejsze...

Pozycjonowanie. Inaczej ustalanie, w jakim miejscu nasz wspaniały opis ma się znaleźć... Oto przykład:

[fc]#0000FF style="display: block; position: relative; left: 40px; font-size: 20px; font-family: Times New Roman; text-decoration: overline; cursor: hand"[/fc]tekst[/f]

Z ułożeniem [fc]komendy[/fc]tekst[/f] już się poznaliście, więc nie będze się powtarzać.
#0000FF oznacza kolor niebieski. Chodzi ty wyłacznie o czcionkę, a nie o jakiś kolor tła.
style="..." służy do formatowania tekstu.
display:
- block (tekst jest wyświetlany blokowo),
- inline (tekst jest wyświetlany w lini),
- none (tekst znika... no cóż...).
Osobiście nie radzę wam bawić się w display, gdyż tylko kłopotów może przysporzyć,ale róbcie co chcecie...
position: relative;
- left: 40px oznacza oprzesunięcie tekstu w prawo. Dopisanie minusa spowoduje przesunięcie tekstu w lewo. Więcej wam nie potrzeba Razz
font-size... wielkość czcionki. [fs] staje się niepotrzebny...
text-decoration:
- underline (podkreślenie pod tekstem),
- overline (podkreślenie nad tekstem).
font-family: określa czcionkę (tak jak [ff])
cursor (pl. kursor) określa typ kursora, który ukaże się, gdy znajdzie się on nad tekstem. Do wyboru: - crosshair (krzyż),
- wait (klepsydra),
- help (znak zapytania,
- hand (ręka).

Jesteśmy ekspertami w sprawach formatowania tekstu. Czas na grafikę...

Umieszczanie grafiki w opisie ułatwia życie i oszczędza znaki. Nie ważne, jaką ma wielkość. Przecież ilość znaków do jej zamieszczenia jest taka sama!

Arrow Zacznijmy od tła. Oto przykład:

[fc]#FFCC00 style="background-image: url(tutaj wstaw pełny adres strony* z obrazkiem); background-position: top; background-repeat: 3; display: block; font-weight: normal; padding-top: 20px; padding-right: 0px; padding-left: 0px; padding-bottom: 0px;"[/fc]cały opis[/f]

Wygląda na potworrrnie trudny przykład sądząc po długości, prawda? Spokojnie. Pozory mylą. No, to po kolei.

#FFCC00 to...? Tak, kolorek. style="..."? Też formatuje. background-image: url(...) definiuje z jakiej strony internetowej ma być wykorzystany obrazek (dopuszczalne rozszerzenia to *.gif, *.jpg lub *.png.).
*Pełny adres to, np. [link widoczny dla zalogowanych]
Obrazek z komputera do internetu możesz uploadingować za pomocą Image Shack lub Fotosik.pl. A jeśli adres obrazka będzie za długi, to można go skrócić (np. Skocz.int.pl, Tiny.pl).

background-position:
- top,
- bottom,
- left,
- right,
- center.
background-repeat: 3 oznacza, ilość powótrzeń tła (w tym wypadku 3)
display: block - w definiowaniu tła najlepiej ten znacznik zostawić go w takiej formie jakiej jest
font-weight: normal - na forum BF polecono używcie tego znacznika... według mnie, jest on nie potrzebny, bo różnicy między jego jestestwem a brakiem nie widzę...
padding... radzę dać wszystko na 0 i tego nie ruszać... Albo w ogóle nie dodawać do kodu Very Happy

Uwaga Czasami obrazki nie mieszczą się w opisie i są ucinane. Żeby temu zapobiec, przed końcowym [/f] należy dodać odpowiednią ilość enterów.

Jak pewno się domyśliliście (albo i nie) tło musi rozpoczynać i kończyć opis.

I tak dotarliśmy do ostatniego punktu opisu: dodawanie obrazków.

[fc]#FFCC00 style=" background-image: url(tutaj wstaw pełny adres strony z obrazkiem); background-position: top; background-repeat: no-repeat; display: block; font-weight: normal; padding: 0px; margin-left: 70px;"[/fc]

Co nowego?
background-repeat: no-repeat sprawia, że obrazek jest jeden i tylko jeden. margin-left: 70px - pamiętacie pozycjonowanie tekstu? To na tym samym to mniej więcej polega... Tyle że ustawia się obrazek.

(zaczerpnięte z forum BF)

b) edytowanie loga klanu

Przy pomocy dwóch podmenu tła i herbu ustalasz wygląd loga. Do wyboru jest 10 kolorów tła i 24 herby.

c) ustawienie strony domowej

Wpisujesz tutaj adres URL stworzonej przez ciebie strony domowej klanu. Najczęstsza forma tych stron to fora (żeby stworzyć takie forum, wpisz w google "darmowe fora" i wybieraj).

d) zmiana TAGu i nazwy klanu

e) wysyłanie masowej wiadomości

W tym menu zaznaczasz członków klanu, do których chcesz wysłać wiadomość i... wysyłasz.

f) zarządzanie klanem

Tworzysz nowe rangi, nadajesz członkom różne prawa, wyrzucasz niechcianych graczy...

g) oglądanie dotacji na klan

Przydatne do sprawdzania zaległości, jeśli dotacje na klan są obowiązkowe...

h) podania

Możesz przyjmować lub odrzucać podania przyjęcia do klanu.

i) wpłacanie dotacji

Wpłacasz na klan wybraną przez ciebie ilość pieniędzy (przy wpisywaniu tysięcy nie używa się kropek). Niestety nikt nie udzieli ci kredytu...

j) pisanie wiadomości na klanowy chat

Jeśli lider ma coś ważnego do ogłoszenia albo chcecie sobie pogadać, możecie zrobić to tutaj.

Jest haczyk: limit wszystkich wiadomości to 50, więc rób tam czasem porządek...

k) rozwiązywanie klanu

Chcesz rozwiązać klan? Klikasz raz, drugi dla potwierdzenia i voila!

Arrow 4. Rozbudowa siedziby klanu.

Poziom Koszt Ilość członków
1. 3 3
2. 296 6
3. 4.130 9
4. 26.796 12
5. 114.283 15
6. 375.818 18
7. 1.018.158 21
8. 2.425.286 24
9. 5.215.001 27
10. 10.343.751 30
11. 19.218.989 33
12. 33.834.222 36
13. 56.925.897 39
14. 92.153.181 42
15. 144.301.645 45
16. 219.511.858 48
17. 325.533.800 51
18. 472.008.025 54


Arrow 5. Teraz pozostaje ci już tylko dbać, aby klan się rozwijał poprzez zatrudnianie nowych członków, czy wygrywanie wojen.

Powodzenia!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CristalPol dnia Pon 0:06, 10 Mar 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.slubf.fora.pl Strona Główna -> Poradnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin